Brogyllen


[Foto: Hemmakatten]

Har ni inte märkt det redan så är det dags att erkänna nu. Jag är en fikafantast. Att sitta med en kanna te och en god vän och samspråka på kafé är bland det trevligaste jag vet. Timmarna flyger iväg. Värmen från koppen, som mjukar upp både händerna och insidan, samt ett gott samtal - det är livskvalitet i vardagen för mig. Två dagar i rad har vi hamnat på Café Brogyllen på Västra Hamngatan. I onsdags på Afternoon Tea, och igår en vanlig fikakväll då jag slog till på en ljuvlig bärmuffin och hälsosamt te med namnet Vitaminkick som bl.a. innehöll nyttiga gojibär. Jag vet inte om det var den gemytliga stunden eller teet, kanske en kombination av båda, men när jag kom hem var jag så full av energi att jag på direkten gav mig ut på en löparrunda och det kändes som jag bara flög fram över asfalten. En mycket bra avslutning på kvällen.

Idag väntar förhoppningsvis ny inspiration i form av föreläsning om motivation/drivkrafter och sedan stimulerande sällskap. Kanske också en sevärd film hinns med. På återhörande och hoppas att du får en fin fredag!

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0