Afternoon Tea

Afternoon Tea på Café Brogyllen på Västra Hamngatan i Göteborg

[Foto: Hemmakatten]

Café BrogyllenVästra Hamngatan har börjat med Afternoon Tea på onsdagar mellan kl 13-19.00. Som den tedrickare jag är ville jag prova detta koncept och idag slog vi till. Det var mycket gott och en trevlig stund, även om ljudnivån blev en aning hög i och med livemusiken som spelade och den för övrigt fullsatta lokalen. Lite stimmigt vilket i och för sig kan vara trevligt men när man vill föra ett samtal i någorlunda normal samtalston kan det störa en aning. Nåväl, bortsett från det kan jag rekommendera detta Afternoon Tea. För 79 kr får du en kanna nygbryggt te, en scones med tillhörande grädde och sylt, två mindre smörgåsar med olika fyllningar (en med lax/ägg, en med skinska/senap), melon samt en chokladtryffel som smälter i munnen. Sammantaget var det mycket mysigt att sitta inne i den fina lokalen och avnjuta varmt te med tilltugg och föra ett stimulerande samtal. En repris blir det nog alldeles snart.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0