Bokfynd - Gone girl

[Foto: Hemmakatten]
 
Här är mitt senaste bokfynd. Endast 5 kr på second hand. Kan verkligen rekommendera Reningsborg. Finns både i Frölunda och i Angered. Det finns gott om böcker i Frölunda-butiken och jag brukar nästan alltid komma ut med något. Denna gång blev det alltså Gone Girl av Gillian Flynn. Jag har kommit en fjärdedel in i boken men det räckte med de första meningarna för att jag skulle fastna och inse att detta är riktigt bra. Olycksbådande från första stund. Det unga New York-paret Nick Dunne och hans vackra hustru Amy verkar ha allt; utseende, bra utbildning, karriärer och charmigt hus. De gillar varandra och tar fram varandras bästa sidor. Men så en dag sker en skiftning. Eller kommer den gradvis? Det blir tristare, gråare, kallare och de ser inte varandra som de en gång gjorde. Nick fattar beslutet att de ska flytta till hans hemstad i Missouri och det är då problemen verkligen börjar. En dag försvinner Amy. Och det finns tydliga tecken på strid i hemmet. Vad har hänt Amy? Och varför beter sig Nick så konstigt. Välskrivet och spännande från första sidan och jag läser som en tok för att komma till upplösningen! Boken har också filmatiserats med bl.a. Ben Affleck i huvudrollen men jag har hittills lyckats undvika att få reda på slutet. Snart så!
 
© COPYRIGHT 2015 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0