Torsk i ugn

[Foto: Hemmakatten]
 
Kvällens middag för två blev ugnsstekt torsk i en sås med vitt vin, matgrädde, timjan, gräslök, vitpeppar och salt. Först tinade jag torsken en stund i ugnen i smör och ollivolja. Sedan hällde jag på ingredienserna till såsen. Till detta serverades pressad potatis, kokt sparris och fetaoströra. Gott, mättande och enkelt att göra. Mina tre favoriter...
 
Recept vitvinsås (ungefärliga proportioner så jag höftade och mätte inte)
1 dl vitt vin
1,5 dl grädde
1 msk smör
1 msk olivolja
1 msk finhackad färsk gräslök
1 msk färsk timjan
1 krm vitpeppar
salt efter behag
 
Torsken är klar när innetemperaturen är 55 grader. Varmluftsugnen stod på ca 200 grader och det tog ca 30 minuter.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0