Middagsrester

[Foto: Hemmakatten]
 
Vad skönt det är att ha rester till middag vissa kvällar. De där vardagskvällarna där inspirationen saknas, likaså lusten och man vill bara att det ska gå hyfsat snabbt att få fram något på tallriken. Då är rester en gudagåva. Vi tog från två olika middagar. Mannen valde kycklinggrytan med ris och jag spagetti med köttfärssås. Då det var så lite kvar blev det ändå lite fix. Jag ökade på med en hackad färsk tomat och färsk grönkål från landet som nyttig utfyllnad. Helt plötsligt blev det en rejäl portion. Som tur var, för hungrig var jag. Lite sallad på det så var middagen komplett. Kändes riktigt italiensk till slut, inte minst med tanke på färgerna; grönt, vitt och rött! :)
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, fråga gärna först men kom framför allt ihåg att ange källa och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0