Grillad halloumi med couscous

[Foto: Hemmakatten]
 
En middagsrätt som är god är grillad halloumi med couscous. Couscous är verkligen superlätt och snabbt att tillaga. Ungefär 5 minuter, inte mer. Jag använde fullkornsvarianten som jag kokade upp enligt anvisning och när det var klart hade jag i lite olivolja, oregano och basilika. Samt salt och peppar. Jag tog körsbärstomat, gurka och ruccola och blandade i couscousen. Jag skivade halloumin och stekte i några minuter tills den fick fin färg. Pepprade en aning men lät saltet vara då osten är väldigt salt i sig. Det behövs en god dressing till detta. Jag blandade 2 dl crème fraiche med hackad färsk basilika. Det var fräscht till. Detta är en rätt som känns väldigt nyttig och den är mättande också.
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0