Nyskördat

 
[Foto: Hemmakatten]
 
Igår kväll skördade jag för första gången den sallad som jag sådde från fröpåsar för ett tag sedan. Huvudsallad och en ruccola som har växt sig gigantisk. Inte alls som den lilla flikiga varianten som finns i butik, nej här är bladen så stora att jag börjar misstänka att det är ruccola på steroider. :) Men jag klagar inte. Smaken är precis lika god som vanligt. De två salladssorterna blev i alla fall grunden till en grekisk sallad och så några grillade flankstekskivor. Gott! Och så härligt att kunna sitta utomhus och äta på kvällen, även här hemma i Sverige! :)
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0