Lax med kall sås

[Foto: Hemmakatten]
 
Gårdagens middag som gjordes och avnjöts mellan de två åttondelsfinalerna i VM-fotbollen, det gäller att hålla schemat nu, ;) kändes fräsch och god. Finns det något bättre än färskpotatis? Ärligt talat, jag kan äta hur mycket som helst. Två tinade laxskivor åkte in i ugnen på 220 grader i ca 20 minuter. Jag hade på lite olivolja, salt, vitpeppar och färsk dill. Den kalla såsen består av 2 dl crème fraiche, 1 tsk fransk senap, 2-3 msk färsk dill, saften från en halv citron, lite honung och salt. Och som sagt färskpotatis. Dessutom plockade jag grönkål från landet som jag fräste lätt  i pannan med olivolja med salt och peppar. Dock är detta ingen grönsak som smakmässigt tilltalar mig, men roligt ändå att prova när det är egenodlat.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0