Tonfisksallad

[Foto: Hemmakatten]
 
Middagsfavoriten just nu är tonfisksallad. Jag är glad att jag tycker om sallad i alla dess former då det är hälsosamt och nyttigt. Framför allt är det väl dressingen som gör rätten men den är inte onyttig i alla fall. :) Till tonfisksalladen brukar jag göra en vinegrette bestående av 1 tsk fransk senap, 1-2 msk vitvinsvinäger, 2-3 msk olivolja, salt och nymald svartpeppar. Det blir syrligt och gott. Förutom tonfisk tog jag denna gång en fransk salladsmix, ett kokt ägg, ekologiska coctailtomater, gurka och fetaost. Blir en repris på det ikväll igen vilket känns fräscht. Och det ger utrymme för en liten chokladbit till kvällsfikat...
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 

Kommentarer
Postat av: Helenas Söta

En god sallad smakar ofta bra om det inte är för kallt ute. Jag äter det till lunch någon gång i veckan. Tonfisksallad var ett tag sedan och det kan få bli "veckans sallad".

Sv; Du måste testa att göra egen pizza. Personligen tycker jag den känns fräschare än köpt pizza och inte lika fet.
Träningsvärken har gav sig tillkänna i tunga ben men nu är det dags för ny träning i morgon.

Ha det bra! Kram

2014-02-25 @ 22:30:57
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0