Bästa burgaren

[Foto: Hemmakatten]
 
Göteborgs bästa burgare. Jag vet att jag sticker ut hakan men hamburgaren på Johannebar är i särklass det godaste som jag har ätit. Och jag får detta bekräftat gång på gång, senast nu i veckan. Mega de luxe heter min favorit bland hamburgarna med parmaskinka, ruccola, mozzarella, tomat och en hamburgedressing i form av primaverasås som är himmelskt god. Krispiga pommes frites till, samt lökringar och cole slaw. Sedan finns det så klart andra hamburgevarianter. En hetare kombination med cheddar cream, bacon, jalapenos om du är sugen på det eller varför inte blue cheese cream, tomat, sallad och guacamole? Bland annat. Inte bara nötköttburgare finns utan också en lönnsirapsglaserad kycklingburgare med honey mustard. Det vattnas i munnen på mig bara genom att skriva detta. Johannebar är en genomtrevlig kvarterskrog med avslappnat miljö och god meny. Här kan man också slinka in för en öl i baren och ta sig en titt på OS på storbildskärmen. Under sommarhalvåret finns en stor uteservering som ofta är välfylld. Rekommenderas!
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helenas Söta

Jag har ätit där en gång och då åt jag en ceasarsalld som var mycket god:) Längtar tills det är tid för uteservering!

2014-02-13 @ 22:27:23
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0