Le Petit Café

[Foto: Hemmakatten]

Under eftermiddagen träffade jag min tjejkompis och vi tog en liten second hand runda men allra mest tid gick till att bara ha det skönt på Le Petit Cafés uteservering på Linnégatan 38. Det var ljummet i luften och det var väldigt trevligt att prata och titta på alla flanörer som passerade. Vilket mysigt café det är. Insidan är otroligt vacker med romantiskt mönstrade tapeter och textilier och charmiga trämöbler. Sirlig elegans med en gammeldags touch. Uteserveringen består av soffor, bord och stolar i gjutjärn, välbehövligt uppblandat med bord i trä, mjuka tjocka textilier och gröna planteringar. Och solens strålar når långt och länge på uteplatsen. På menyn finns både kaffebröd, sötsaker, mackor och varma rätter som pasta, soppa och pizza. Här finns även alkoholrättigheter. Jag sneglade allt som oftast på bordsgrannarna som åt en väldoftande pizza med ett glas rött... Nästa gång? Le Petit Café kan bli en ny favorit! 
 
Dessutom fick jag en födelsedagspresent fint inslagen i vackert papper, och innehållet blev jag väldigt glad över. Kommer synas här snart jag lovar. Kan avslöja att det är från PIP Studio, och fungerar till dukningen. :)
 
© COPYRIGHT 2014 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0