Fredag

[Foto: Hemmakatten]
 
Idag är det fredagsbestyr som gäller; lite tvätt, städning, några ärenden, promenad i det fina vädret, jobb och annat fix. Visar några bilder från en tidigare fredagsmiddag. Som aptitretare en laxröra med philadelphiaost, crème fraiche och färsk gräslök. Till varmrätt blev det premiär för mig, vad det gäller att laga till det i alla fall: helstekt lammfilé i ugn och till detta potatisgratäng och rödvinssås. Jag använde ett bra recept på lammfilé med tillbehör i form av sparris och en crème fraiche-röra från bloggen Manfreds mattorg. Rekommenderas! (Ett tips är att minska på saltet, det blev lite väl mycket enligt mig). Rödvinssåsen till hittade jag på nätet och den är gudomligt god. Tar tid att göra men väl värt mödan.
 
Idag blir det en enklare middagsvariant med lax i ugn och couscous-sallad. Ett glas rött till blir det nog ändå. Ser fram emot en lugn kväll. En envis förkylning gör att jag tar det lugnt och är hemma och myser framför tv:n.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Inger

Tack för mattipset. Jag önskar dig en skön helg och hoppas att våren snart är här för att stanna.

2013-03-08 @ 19:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0