Thörnströms kök

[Foto: Hemmakatten]
 
Igår blev jag bjuden på middag på gourmetkrogen Thörnströms kök. Det var en försenad 40-årspresent från min bror och det blev verkligen ett firande i matväg. Hos Thörnströms bjuds det på en matsymfoni utan dess like. Genomtänkt in i minsta detalj. Atmosfären är avslappnad, inredningen diskret med mjuka textilier som gör det trevligt, samt uppmärksam och god service. Vi gjorde en matresa som tog några timmar.
 
Det var otroligt gott och varje liten utsökt rätt var väl matchat av ett lika välsmakande vin. Jag har svårt att välja någon favorit när det bjöds på godsaker som havskräfta, piggvar, oxkind och halstrad pilgrimsmussla. Bland annat. Och två efterrrätter varav den ena flamberades vid bordet. Och några småpraliner som avslutning. Och för att inte tala om de goda hembakta brödsorterna. Jag valde dock att vara sparmakad med just det sistnämnda för att inte gå in i brödfällan och bli mätt för fort. En helkväll i matens och dryckens tecken.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0