Ostbricka

[Foto: Hemmakatten]
 
I lördags inleddes matkvällen med en ostbricka med tillbehör: oliver, körbärstomater, lufttorkad skinka, kex och havtornsmarmelad. Det blev tre nya ostar varav jag gillade den kroatiska hårdosten på fårmjölk Pramenko allra bäst (längst till höger). Den runda mjuka på vänsterkanten är en fransk färskost som heter Roulé som var perfekt på ett knaprigt Digestive-kex. Den tredje osten i mitten hade jag aldrig testat innan och låter den vara i fortsättningen. Taleggio, en italiensk kittost blev ingen favorit. Kul att prova ändå.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0