Firande

[Foto: Hemmakatten]
 
Födelsedagsfirande av pojkvännen stod på programmet igår och då är det trevligt att anstränga sig lite extra. Som inledning på kvällen gjorde jag några aptitretare och som dryck champagne till som alltid är gott. Parmaknyten med färskost, oliver och soltorkade tomater på ett fat och crustader med creme fraiche, stenbitsrom och rödlök på det andra. Min favorit är parmaknytena då röran är så himla god.
 
Parmaknyten recept
Använd lufttorkad skinka (jag tog denna gång ett paket prosciutto, men parma eller serrano fungerar lika bra).
Jag lade ut alla skivorna lager på lager. Sedan bredde jag på färskortröran som denna gång bestod av 2 tredjedels paket philadelphiaost, hackade gröna stora oliver (6 st) samt finhackade soltorkade tomater (ca 8st).
Rulla ihop skinkan med röran i. Nästa gång ska lag lägga allt på gladpack, tror det blir enklare att rulla då.
Sedan skar jag rullen i lagom stora mumsbitar och satte i tandpetare för att det ska bli enklare att äta.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2013 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Klart att pojkvännen ska skämmas bort med champagne och goda tillbehör:)

2013-12-10 @ 21:53:41
URL: http://helenassota.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0