Middag


[Foto: Hemmakatten]
 
En ovanligt kryddstark pastasås på nötfärs, hela skalade tomater, paprika och färska champinjoner testades häromkvällen. Men det var egentligen inte meningen. Jag missbedömde styrkan i torkade chiliflakes men det blev ändå ganska gott. Spädde ut rejält med vatten för att ta ner hettan en aning. Mycket färsk basilika, torkad dito och oregano samt socker och tomapuré rundade av smaken en smula. Och så ett rött fylligt vin till. Enkelt och gott!
 
Recept 4 personer
400-500 g nötfärs
1 burk konserverade skalade tomater
1 msk tomatpuré
1 grönsaksbuljongtärning
1 stor paprika
8 stora champinjoner
1 msk torkad oregano
1/2 msk torkad basilika (behövs inte om du har färsk)
svartpeppar, chilipulver/chiliflakes, curry (1/2 tsk)
20 blad färsk basilika
1/2 tsk socker
Ev 0,5-1 dl vatten.
 
Bryn champinjoner och paprika och ta ur stekpannan. Bryn sedan nötfärsen tills den är genomstekt. Krydda med peppar. Lägg i grönsakerna, buljongtärning, tomater, kryddor samt alla återstående ingredienser. Låt puttra 5-10 minuter på medelvärme. Koka pasta enligt anvisning med 1 tsk salt. Klar att servera med en grönsallad till!
 

[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

En mustig och god köttfärssås är alltid så gott! Ett glas vin till höjer det ju ännu en nivå:)
Ha en fin kväll!

2012-09-19 @ 17:46:10
URL: http://baklust.blogg.se
Postat av: Cissi

Det låter gott!

sv: När jag var yngre läste jag jätte mycket sanna historier men nu var det länge sen sist.
Det är intressant men jobbigt på samma gång!

2012-09-20 @ 10:04:49
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för din fina kommentar! Så roligt att du gillar mina outfit-bilder. Jag känner mig inte helt bekväm att stå framför kameran, men övning ger väl färdighet så småningom:)

2012-09-20 @ 13:21:12
URL: http://baklust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0