Laxröra


[Foto: Hemmakatten]
 
Jag gjorde en förenklad variant av en laxröra som jag fick smaka tidigare i sommar. Man kan ta turkisk yogurt som man låter rinna av i ett kaffefilter i kylskåpet minst en timma, som man sedan blandar med färsk gräslök och lax, men då jag inte hade den tiden igår eftermiddag valde jag att ta en genväg. Köpte färskost med gräslökssmak (Creme bonjour) som bas istället och klippte sedan ner kallrökt lax i små bitar. Rör om. Färdigt! Och sedan gourmetknäcke i bitar som jag inhandlat på Bondens marknad i Haga (ett trevligt lördagsnöje i september/oktober). God aptitretare före middag helt klart!
 
Fjärilsskål och präglat fat från Mateus. Servett Greengate.
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Mums va gott det lät =)

2012-09-09 @ 22:11:13
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Helena

Lite aptitretande med sådana goda snacksrätter innan middagen.

Tack, snälla! Den klänningen är en flitigt använd favorit i garderoben. Tur att det funkar med jeans och leggings under också, annars blir det lite väl kallt (och kort):))

2012-09-10 @ 18:17:27
URL: http://baklust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0