Middag

[Foto: Hemmakatten]
 
En av helgens goda middagar blev en varm grekisk sallad. Varm så tillvida att jag gjorde en bas på klyftpotatis. Det värmde upp hela anrättningen så att säga och smakade mycket gott. Fetaost, oliver, grönsallad och plommontomater, färsk basilika och torkad oregano byggde sedan vidare det hela. Och slutligen en vinegrätt-dressing på balsamvinäger och olivolja. Det röda vinet var inte dumt det heller. Hoppas på fler värmande middagar framöver under hösten.
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack för tipset det var smart att lägga i något varmt.
Jag fryser alltid när jag äter sallad, speciellt den här årstiden ;)

2012-10-11 @ 12:08:41
URL: http://cissileandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0