Klassiker

[Foto: Hemmakatten]
 
Vissa dagar kan jag bara längta efter den här middagsrätten. Den är mättande, god och enkel att tillaga. Det handlar så klart om spagetti och köttfärssås. Jag brukar göra min på nötfärs och krydda lite extra för att få en fyllig smak. Färsk basilika i blir pricken över i:et, eller om det nu är glaset med rött till, det låter jag vara osagt! ;)
 
Köttfärssås - 4 personer
400 gram nötfärs
1 röd paprika
8-19 färska champinjoner eller en burk med konserverade skivade champinjoner
1 msk tomatpuré eller chilisås
1 burk med hela tomater
1 grönsaksbuljontärning
1/2- 1 msk torkad oregano
1 tsk socker
torkade kryddor, ca 1/2 tsk vardera av curry, paprika och chilipeppar
färsk basilika eller torkad på burk
 
Stek paprikan och champinjonerna var för sig och lägg sedan på ett fat. Stek nötfärsen, krydda med svartpeppar. När färsen är färdigbrynt, häll i grönsakerna, tomaterna, tomatpurén, buljongen, alla kryddor utom den färska basilikan och låt puttra i 10 minuter. Lägg i basilikan innan servering. Jag gillar bäst vanlig spagetti till men det är så klart valfritt. Smaklig spis!
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0