Waiting in vain


[Källa: youtube.com]

En söt film, Serendipity, handlar om att låta ödet bestämma. När du möter kärleken, den person du tror är rätt för dig, så ta chansen att bli lycklig. Låt inte rädsla eller osäkerhet göra att tillfället går dig förbi. Detta är en mycket romantisk film som jag gillar skarpt. John Cusack spelar Jonathan som har flickvän och är på väg att gifta sig. Men så möter han av en slump Sara [Kate Beckinsale] mitt i julhandeln och det uppstår ögonblicklig attraktion. Samtalet fungerar från första stund, med humor och intresse. Men Sara tvekar om en fortsättning och vill hellre låta ödet bestämma om de ska ses igen eller inte. Är det meningen så är det. Och så drar det igång. Båda väntar på var sitt håll att tillfälligheterna ska föra dem samma igen. Men kommer de verkligen mötas igen, eller har chansen till kärlek gått förlorad?

Att låta slumpen avgöra ditt liv, din relation eller din framtid har jag inte så mycket för. Jag tror hellre på att skapa sitt eget öde, att styra riktningen, livet dit jag vill. Men det är klart att ibland undrar jag om inte ödet har ett finger med i spelet. Så att du befinner dig på rätt plats vid rätt tillfälle. Och möter den där personen du alltid har velat möta. Se filmen Serendipity - Om ödet får bestämma i alla fall, den är väldigt charmig. Om jag får bestämma! :)

Och så en en av mina favoritlåtar från soundtracket; Waiting in vain, i Annie Lennox version. Hennes röst är perfekt för budskapet.

Serendipity - Om ödet får bestämma med Kate Beckinsale & John Cusack
[Foto: IMDb.com]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Mia

Hejsan intressant film måste jag få tid att se. Jag tror att ödet har ett finger med i livets spel. Det är spännande det där med livet och ödet,tro och tanke.

Idag hoppas jag att IFK får vinst och jag är lite laddad och nervös inför avspaken och allsvensk premiär. Ha en fin söndag.

2012-04-01 @ 16:39:10
URL: http://etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0