Fredag


[Foto: Hemmakatten]

Jag tycker så mycket om fredagar. Särskilt idag då det är min sista lediga fredag på några månader framöver. Jag har verkligen försökt njuta och känna att jag är fri, ledig och avslappnad. En riktigt skön förmiddagspromenad i det underbara vädret. Vad lätt det är att andas när värmen nu äntligen börjar komma. När solen smeker en vintertrött hud. Ärenden på stan. Fredagsfint i hemmet. En helgbukett pryder vardagsrumsbordet och en nybakad saffranskaka till eftermiddagsfika. Fler dagar borde vara som denna. Eller rättare sagt, ambitionen framöver kommer vara att skapa samma känsla som idag även om jag inte är ledig. Just nu är i alla fall både själ och hjärta fullt av energi och härlig fredagsstämning.

Hoppas att du får en fin fredag! Och tar vara på helgen.

Fredagsfika på hembakad saffranskaka
[Foto: Hemmakatten]

Favoritmuggen just nu, ett fynd från Myrorna som jag använder ofta. Assiett IB Laursen.

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Det låter fint, trevlig helg!

2012-03-24 @ 07:56:38
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0