Elsas värld

Ellen Bergström i Elsas Värld

[Foto: Skärmdump från TV3Play.se]

Tv-serien Elsas värld är det roligaste jag har sett på länge. Man får följa 21-åriga Elsa från trista Borås. Där händer oerhört lite och Elsa som vill göra karriär inom modebranschen inser snabbt att hon måste ta saken i egna händer. Sagt och gjort. Elsa flyttar till Stockholm för att försöka jobba med sin passion. Och hon gör som så många andra unga kvinnor i dagens läge, startar en modeblogg. Det dröjer inte länge innan hjulen börjar snurra, inbjudningar trilla in och ambitiösa Elsa får in en fot i modevärlden. Och inte minst träffa den snygga designern Hugo [spelad av fagre Joakim Nätterkvist]. Elsa är ett charmigt yrväder, med utstrålning och humor, som har en ovanligt träffande förmåga att hamna i pinsamma situationer som lockar till gapskratt. Det är premiärer, modevisningar, killar, karriärdilemman och konkurrens i en härlig mix. Ellen Bergström som spelar Elsa är ett riktigt fynd. Rolig, söt med komisk taijming och karisma. Elsas värld är en serie att bli på gott humör av. En del repliker är klockrena, och särskilt tycker jag samspelet mellan Elsa och hennes rumskompis, den homosexuella Johan, är en höjdare.

Serien Elsas värld bygger på böcker av den numera kända modetjejen Sofi Fahrman. Tv-serien är som en light-version av Bridget Jones Dagbok eller som en hubba-bubba kombination av Sex and the City och Gossip girl. Det är lättsmält, lättsamt och väldigt charmigt. Se alla avsnitt av säsong 1 av Elsas värld på TV3 Play. Välkommen att bli beroende!



[Foto: Skärmdump från TV3Play.se]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Helena

Nu har du frestat mig att bli beroende:) Jag har ännu inte sett nåt avsnitt, så vi får se hur fast jag blir...haha.

2012-03-17 @ 21:03:52
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Annika

Böckerna älskar jag, så nu får jag ta och kika in serien då :)

Tack för tipset, Kram

2012-03-18 @ 07:39:08
URL: http://vikeskars.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0