Gott nytt 2012!


[Foto: Hemmakatten]

En riktigt trevlig nyårsafton är till ända och jag välkomnar 2012. Ser fram emot vad detta år har att erbjuda med nya möjligheter och nya utmaningar. Jag hoppas på mycket glädje, utveckling och tid tillsammans med de som jag tycker om. Jag har inga löften att tala om detta år mer än att försöka välja det som är gott och bra för mig och tacka nej till det som inte berikar.

Gårdagskvällen var en afton med matfokus. Alla hade fått ansvaret för var sitt inslag under middagen och det visade sig vara ett vinnande koncept. Mina snittar åts upp i alla hast och det verkar som om de gick hem. Förrätten, som jag defintivt kommer att testa själv, bestod av en jordärtskockssoppa med halstrad pilgrimsmussla. Till detta ett vitt vin som serverades genomgående under hela måltiden: en Riesling vid namn Nottage Hill. Långt mycket bättre än ungdomsårens bleka rieslingvarianter... Huvudrätten var en i mousserande vin pocherad sjötunga som serverades med löjrom, vitvinssås, sparris och ris. Vilken fisk! Helt klart en ny favorit.

Den söta efterrätten slank sedan ner galant. Hemgjord vaniljglass med en gnutta likör i. Smaklökarna jublade. Och på slutet skumpa och den mäktiga synen av sprakande fyrverkerier över stan. Allt som allt en rolig afton med nya bekantskaper och en bra start på 2012. Ja, om man bortser från hur det var att åka kollektivt med Västtrafik på hemvägen. Spårvagns- och busstrafiken är inte i sitt esse direkt denna sena timme en sådan här natt. Men men, en liten detalj som går lätt att förtränga så här i efterhand.

Gott nytt på er!



[Foto: Hemmakatten]

PS. Nu så här i efterhand ser jag att all mat gick i bleka toner, men jag lovar att smaken var allt annat än tam... DS.

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Gott nytt år!!

2012-01-01 @ 15:54:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: CASY LINDELL

Gott Nytt År!

Hoppas du haft en fin nyårsafton :)

2012-01-01 @ 16:33:34
URL: http://casylindell.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack, det låter himla gott .-)

2012-01-01 @ 17:10:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Vad gott det ser ut!!

Hoppas att du fått en bra start på 2012!!

Kram

2012-01-01 @ 17:34:13
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Helena

Mmmm vad gott allt det där låter. En riktig smarrig nyårsmeny! Hoppas du haft en bra start på nya året:))

2012-01-02 @ 21:19:53
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0