Valentin


[Foto: Hemmakatten]

Alla vet vilken dag det är denna 14 februari. Alla hjärtans dag. Jag tycker egentligen att varje dag kan inrymma tillfällen då man uttrycker vad man känner inför andra. Särskilt positiv bekräftelse går det aldrig att få för mycket av. Varje dag kan vara en "kärleksdag" i detta fall. Det behövs inte en speciell dag för att uppmärksamma den man tycker om, men samtidigt kan det väl vara en så god anledning som någon att säga att man gillar någon. Att verkligen uttrycka sina känslor. Så om du har någon som du tycker om - tala om eller visa det för den härliga människan. Idag. Happy Valentine!

Dagen till ära blir det några rader från en omtyckt dikt av Nils Ferlin:

I folkviseton
Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Med dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Kärleken är så förunderligt stark
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut i den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.


[Foto: Hemmakatten]

Interiörbilderna är tagna i den trevliga butiken Market 29 i Haga i Göteborg.

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag önskar dig en glad ALla Hjärtans Dag!<3

Visst borde alla dagr vara lika självklart att vara kärleksfull men en liten puff kan göra nytta ibland.Vilken fin dikt du valt dagen till ära!:)

2012-02-14 @ 13:13:29
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Vilken bra dikt!

2012-02-15 @ 10:10:30
URL: http://hannafialottta.blogg.se/
Postat av: Mia

En klok man den där ferlin. Ha en fin onsdag.

2012-02-15 @ 19:25:40
URL: http://Etapptva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0