Laxröra

[Foto: Hemmakatten]
 
Jag tror att jag tog i lite vad gäller smaksensationen på parmesanchipsen. De är väldigt goda men så klart finns det annat som är lika gott och till och med bättre. En stark konkurrent är den här laxröran som serverades som tilltugg till fördrinken innnan en middag i veckan. Rökt lax skärs i små bitar och blandas med avrunnen (turkisk) yogurt samt finklippt färsk gräslök. Att ta denna himmelska röra på Göteborgs kex är en riktig höjdare. Jag har fått många trevliga mattips den här sommaren (tack M!) och jag kommer prova en hel del själv framöver. Den här röran kommer definitivt återkomma på Hemmakattens meny.
 
[Foto: Hemmakatten]
 
© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0