Middag

Mezetallrik hos Min Bror och jag
[Foto: Hemmakatten]

Lördagsmiddagen intogs på restaurangen Min bror och jag som serverar rätter från det turkiska köket. Det är andra gången jag är där och jag hade ett starkt matminne med mig från första besöket. Nämligen en tallrik med blandad mezes - smårätter. Den serveras egentligen som förrätt och ska delas på två men de var vänliga nog att låta mig äta den som huvudrätt. Ensam. Och det är jag tacksam för. Godare smårätter får man leta efter; friterad fetaost, spenatplättar, grillad paprika, kåldolmar, laxrulle mm. Precis i min smak! Jag pustade förnöjt över min tallrik medan mitt sällskap njöt av friterade kalamares till förrätt samt nötfärsbiffar med myntsmakande tomatsås och spenat- och fetaostfylld kyckling som varmrätter. Jag blev mer än nöjd och rejält mätt. Och så ett glas rött på det som var både prisvärt och tilltaget i volym. Extra plus i kanten för det. Min bror och jag är ett avslappnat ställe fullt med folk i olika åldrar med god mat i medelprisklass. Mezetallriken kostar 140 kronor och då behövs varken för- eller efterrätt eftersom mättnaden blir total. Rekommenderas!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0