Dagens soppa


[Foto: Hemmakatten]

Dagens soppa värmer gott i aprilkylan som just nu har Göteborg i sitt grepp. En mustig tomatvariant som är en av mina favoriter. Lätt att göra och bra smak.

Ta två  burkar hela tomater och häll i stor kastrull tillsammans med 1 msk olivolja och en grönsaksbuljongtärning. Dra några tag med svartpepparkvarnen, häll i 1 msk torkad basilika och 1 msk torkad oregano. Låt koka upp och lägg ev i några färska skållade tomater. När soppan kokat upp mixa den slät. Häll sedan i 2,5 dl matgrädde, och låt koka upp igen. Dekorera med färsk basilika och servera!

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad gott med en varm soppa i detta kalla väder! Den ska jag testa. Jag har inte gjort tomatsoppa någon gång. ha en bra dag!=)

2012-04-19 @ 13:40:06
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0