Blåbärspaj


[Foto: Hemmakatten]

En favorit i repris; blåbärspaj med smuldeg som innehåller en kombination av havregryn, cocosflingor och sirap. Och så en klick vanlijsås samt en kula vaniljglass till och himmelriket är nära. :) Ha en fin tisdag!

Recept Blåbärspaj- 4 personer
Smuldeg
100 g smör
1,5 dl havregryn
1 dl mjöl
1 msk sirap
1-3 msk cocosflingor

Fyllning
1 paket frysta blåbär, 225 gram
2 msk socker
1 tsk vaniljsocker
0,5 msk potatismjöl

Smält smöret och blanda sedan i alla torra ingredienser till en smulig deg. Tina blåbären och blanda i socker, vaniljsocker samt potatismjöl. Fyll en hel pajform eller fyra mindre små skålar. Börja med blåbären. Lägg sedan över smulpajen i ett tätt lager. Grädda i ugnen i ca 175 grader i 25 minuter.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2012 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad gott

2012-04-24 @ 10:52:29
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Helena

Jag blir så sugen när du visar dina inlägg med paj, mums! Imorgon ska jag ha några tjejer här på middag och då MÅSTE jag göra paj till dessert. Jag lånar ditt recept och länkar hit, om det är ok? Kram:)

2012-04-24 @ 20:47:21
URL: http://baklust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0