Tack för musiken

Orup i högform
[Foto: Hemmakatten]

Ikväll kl 20.45 bänkar jag mig vid tv:n då det är dags för Orup att äntra scenen hos Niklas Strömstedt och programmet Tack för musiken i SVT1. Det ska bli kul att se vad dessa två herrar hittar på tillsammans. Att de musikaliska inslagen blir bra är givet då det är Orups härliga popmelodier vi pratar om, men förhoppningsvis görs de i nya tappningar. GES-låtarna behöver inte vara något fokus, nej, hellre då Orups eget fantastiska låtmaterial. För denna svenska artist har skapat en musikalisk guldgruva som heter duga. En tombola med pophits. Det är väl bara att skriva ner alla Orups låtar på lappar, lägga i en glasskål och sedan dra en lapp. Vad som än kommer upp blir bra. Alla låtar har något, så länge det är Orup som sjunger dem. Som ni hör är jag inte helt objektiv, men jag kan omöjligt vara det när det handlar om Orup. Det är han och en till som har den effekten på mig. Jag gillar vad jag ser, jag gillar vad jag hör. Det är karismatisk utstrålning, sympatiskt beteende och humor i en rätt oslagbar kombination. :) Så Tack för musiken Orup!

Och är du lika såld på Orups musik som jag vill jag tipsa om att P4 ikväll, kl 20.03-21.00, sänder Orups spelning från Trädgårn i Göteborg. En konsert från tidigare i år som jag för övrigt var på och som bjöd på riktigt bra ös! Läs om den här. Vilken musikkväll det blir! Igen! Igår Bo Kaspers Orkester som var helt suveräna, och idag Orup. Härligt. 

Tack för musiken
[Foto: Skärmdump från SVT.se]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0