Bliss resto


En klassisk crème brülée
Musslor i vin och buljong
[Foto: Hemmakatten]

Om Håkan Hellström tog publiken till musikaliska himmelska höjder i fredags, kan jag säga att restaurang Bliss Resto på Magasingatan 3 skapar en alldeles egen lycksalighet på matfronten. Den coola inredningen och lokalen i sig gör att det är värt ett besök. Det är som att sitta i sitt eget vardagsrum fast modernt uppgraderat och väldigt mycket bättre. Den snygga och trendigt ljussatta baren inbjuder till mingel och trevligt häng, och restaurangdelen bjuder på mörkt trä, guldbruna toner och mycket, mycket god mat. En sällhet sprider sig i kropp och själ, och njutningen är total. Den italienska menyn får smaklökarna att le. Jag njöt av blåmusslor i vitt vin med chili, vitlök och örter till förrätt. Därefter saltimbocca dvs kalvskivor med parmaskinka och salvia brässerade i vitt vin tillsammans med den hittills godaste risotto som jag har smakat. Och som avslutning en klassisk crème brûlée. Underbart!

Bliss Resto
är ett ställe som är perfekt att inleda kvällen på, att ta fördrinken innan du går vidare till nästa etablissemang. Men det går lika bra att dröja sig kvar här hela kvällen och ta steget in i matsalen för att ta del av de kulinariska läckerheterna som husets kök uppbådar. Stämningen är god, och musiken som spelas under de timmar vi är där är precis i min smak och gör helhetsupplevelsen komplett. Bliss Resto är verkligen en bliss på restauranghimlen i Göteborg. Jag kommer att återvända. Snart.

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tack för tipset :)!



Hälsa gärna på i min blogg där det bjuds på humor, stand up, muscicerande och andra rolighter :)

http://www.aglepta.blogspot.com

2011-09-18 @ 20:15:14
URL: http://www.aglepta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0