Parmaknyten


[Foto: Hemmakatten]

Ett gott tilltugg till fördrinken eller som en del av exempelvis en italiensk buffé är dessa "parmaknyten" med färskoströra. Få ingredienser, lite jobb, men med stort resultat. Dessa är en av mina favoriter. Hoppas att du gillar dem lika mycket som jag!

200 gram färskost - tex Philadelphia
8 soltorkade tomater
ca 10 svarta oliver

Hacka oliver och soltorkad tomat och häll i färskosten. Blanda ordentligt.
Ta en skiva lufttorkad skinka och klicka på en sked med färskoströran. Rulla ihop till en boll. Om du vill snygga till det lite kan du knyta ihop skinkan med ett grässtrå, men jag håller det enkel.

Receptet kommer ursprungligen från Monika Ahlbergs kokbok Monikas buffémat, en bok sprängfylld av aptitretande recept.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0