Salt & Peppar



[Foto: Hemmakatten]

I helgen rörde vi oss i Linnéstaden, närmare bestämt Värmlandsgatan för där ligger en trevlig liten restaurang som heter Salt & Peppar. Prisvärt, mysig lokal och stora portioner. Men det allra bästa var att jag upptäckte några andra trevliga ställen på Andra Långgatan på vägen dit; en hel del pubar som såg inbjudande ut. Speciellt Ölhallen som måste sättas upp på listan för "ställen att prova". Men tillbaka till Salt & Peppar. Servicen var snabb trots mycket att göra i köket. Förrätten kom omgående och bestod av friterad fetaost respektive filodegsinbakad fårost. Och som varmrätt blev det för båda en stor köttbit; ryggbiff med bearnaise- samt vinsås. Helt OK. Men nästa gång får det bli italienskt. Jag längtar efter det italienska köket allt sedan jag såg makarna Tengby laga aptitretande rätter live från sin nya kokbok. Ännu hellre skulle jag styra kosan till Italien och uppleva och äta den fantasiska maten på plats, men tills dess kan jag ju börja med det som finns här hemma. Ha en fin tisdag!

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha ja det var underbart:)



Det där såg väldigt gott och lyxigt ut!

2011-11-09 @ 01:50:15
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0