Bakdags


[Foto: Hemmakatten]

Så är fredagen här igen. Skönt med annalkande helg! Idag är det bakning som gäller från en av mina favoritkokböcker: Systrarna Voltaires kokbok. Systrarna bjuder på en hel buffé av aptitretande recept, det är bara att välja och vraka. Just nu står en morotskaka i ugnen och sedan funderar jag på att göra en fetaost- och spenatpaj. Det är himla praktiskt med paj. Den räcker många dagar och är lätt att frysa in och ta fram till en dag när mativern endast sträcker sig till att trycka på mikrovågsugnens startknapp...

Hoppas att ni alla får en fin fredag och mysig helg. Idag är det premiär för Jul på Liseberg och jag funderar starkt på att ta en promenad bland alla tända ljus och dricka årets första glögg denna helg, kanske på söndag då JulLotta drar igång. På återseende!

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: annika

Mysigt det lät att få gå bland alla julljus, tycker jag absolut att du ska göra :)

Kram

2011-11-18 @ 18:36:30
URL: http://mindrom.blogspot.com
Postat av: Jenny Eriksson

SVAR; Glad jag blir att höra, tack! Ja visst är det härligt :)

2011-11-19 @ 09:50:42
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0