Lax med couscous

Lax med couscous
[Foto: Hemmakatten]

Igår gjorde jag en middag av vad jag hade hemma och det blev ganska gott. En proteinrik och hyfsat nyttig måltid. Ugnsbakad lax (lite olivolja och dill på bara) som sköter sig själv i ugnen på 200 grader i 15-20 minuter.

Under tiden gjorde jag couscous som är superenkelt. Bara att följa anvisningarna på paketet, dvs koka upp 3 dl vatten (kan smaksättas med buljongtärning), häll i 3 dl couscous, 1 tsk olivolja och salt. Rör om och låt svälla. Rör efter ca 6 minuter i en klick smör. Klart! Detta räcker till fyra personer. Till laxen och couscousen gjorde jag sedan en fetaostsallad som tillbehör. Det slutade med att jag rörde ihop både couscous och salladen för att få en rundare smak. Vinegrättdressingen gjorde sitt till för att smaksätta hela röran - det blev en couscous-sallad till slut!

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: i i d z. - enblekingechey.

superfin blogg! :D

händer idag? (:



KRAM!

2011-01-27 @ 13:20:31
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Karin

Det där såg då väldigt gott ut!

2011-01-27 @ 15:18:26
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Camilla

Jag är väldigt svag för lax, äter det minst två gånger i veckan. Gärna i kombination med ris eller potatis och en smarrig sallad. Ja du, nu har jag i alla fall besökt läkaren och fått reda på att jag har inflammation i luftvägarna, väldigt besvärligt virus som satt sig. Det kommer ta tid att bli av med ... men hostmedicin har jag fått hem.

2011-01-27 @ 16:59:23
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0