Hembakat

Hembakade blåbärsmuffins hos Hemmakatten
[Foto: Hemmakatten]

Idag har provat mig på att baka muffins. Vet inte om det var receptet eller jag men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Visserligen bytte jag ut hallonen mot blåbär som redan fanns hemma men det måste vara något annat som jag gjorde fel. Smeten blev ganska fast och det var precis som om det saknades vätska. Men, men, smaken var det inget fel på och hemmet doftar ljuvligt efter baket. 

Här ser ni bilder på resultatet. Som vanligt har jag svårt att bara välja en bild. Minimalistiskt finns inte riktigt i mitt ordförråd. Ha en fin helg!



[Foto: Hemmakatten]

Recept Hallonmuffins 12-16 st
50 gram rumstempererat smör
1,5 dl strösocker
1 ägg
1 dl crème fraiche
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1,5 tsk vaniljsocker
2-3 dl frysta hallon

Gör så här: Rör socker och smör poröst med elvisp. Rör ner ägg och crème fraiche. Tillsätt den torra blandningen av mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Vispa till en slät smet. Varva bär och smet i muffinsformarna. Grädda i nedre delen av ugn i 175 grader i 12-15 min. (Jag lät de stå inne nästan 10 minuter längre för att få dem fastare).


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Det ser verkligen jättegott ut!

Du gör så fina fotostilleben :-)

2011-02-20 @ 18:21:58
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0