Quesadillas


[Foto: Hemmakatten]

I helgen lagade jag till en rätt som har stor potential att bli en långvarig favorit. Jag provade att göra quesadillas för första gången. Superenkelt och mycket gott. Och det bästa av allt, fyllningen kan göras av egentligen vad som helst. Ta det du har hemma eller köp de ingredienser du tycker om.

Jag utgår i alla fall från två tortillabröd. Brer på ett lager med philadelphiaost på bägge på det som fungerar som "insidor". På det tortillabröd som jag har som botten lägger jag sedan skinka (kan vara rökt eller lufttorkad), ruccolasallad, skivade coctailtomater samt några skivor vanlig ost. Därefter lägger jag på locket, dvs det andra tortillabrödet (med den bredda ostsidan nedåt). Sedan är det bara att lägga i en stekpanna och vända några gånger tills osten inuti är smält och brödet fått en fin yta. Klart! Serveras med en god sallad och ett glas rött eller en svalkande öl!

Fler recept på Quesadillas hittar du här!

Denna måndag behöver jag energi och fokus på nuet och vad passar bättre än Live Tomorrow i Lena Ph:s version.


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0