Julstök


[Foto: Hemmakatten]

Det börjar märkas här hemma att julen närmar sig med stormsteg. Hyacinterna har slagit ut och sprider sin väldoft. Amaryllisen har skjutit fart och en del tomtar har tittat fram. Efter jobbet idag tog jag en sväng till Nordstan. Det skulle jag inte ha gjort höll jag på att säga. Jag skulle göra helt vanliga ärenden, och hitta en julklapp till yngsta brorsan, och jag kan så här i efterhand erkänna att det finns väl bättre kvällar att göra det på än två dagar innan julafton. Trångt, svettigt, varmt, långa köer och mycket (!) folk. Samt en hel del poliser. Med en viss distans till det hela måste jag ändå säga att det gick rätt bra. Och trevligt att stöta på bekanta på julklappsjakt. Men oj vad skönt att komma ut i friska luften efteråt och traska hemåt. Och landa i soffan med ett glas glögg och pepparkaka. Och dåsa bort framför den söta romantiska komedin Definitely Maybe...

Hoppas att du kan bibehålla lugnet inför julen och inte rycks med i stressen!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0