Hemmadag


[Foto: Hemmakatten]

Idag har jag verkligen gjort mig förtjänt av namnet Hemmakatten. Hela den här gråa och regniga dagen har jag tillbringat hemma. Jag valde bort reahetsen mot att få en del gjort inomhus istället. Skönt att ha tvättat, städat och fixat tills den vanliga veckan börjar imorgon igen. Fynden i butikerna finns säkert kvar några dagar till. Just nu sprider sig en underbar doft i hela hemmet. I ugnen står en saffranskaka vilket kommer bli perfekt till kvällsfikat som väntar. Den här mjuka kakan har verkligen varit en favorit den sista tiden. Det blir lätt så, att om jag väl fastnar för något eller någon så vill jag gärna ha tillgång till det mer och mer. ;) Kakan smakar i alla fall ljuvligt. Recept finns här.

Tidigare idag invigde jag en julklapp, en fin tekanna från House Doctor. Gillar storleken, formen och det söta blommönstret. En riktigt användbar gåva i Hemmakattens vardag. Till det blev det egenhändigt bakade saffrans- och valnötsbiscotti. Inte dumma de heller. Receptet som kommer från den gode Ernst finns här.

Hoppas du får en skön kväll. Nu väntar jag bara på att klockan ska ringa så att det är dags att ta ut saffranskakan och brygga te i nya kannan för dvd:n är redan laddad. Det blir serien Morden i Sandhamn då jag längtar till varmare tider!



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Urgullig tekanna!

Skönt med en hemmadag med :-)

2011-12-26 @ 22:11:45
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilka fina bilder du hade från julafton. Det ser så stämningigsfullt och mysigt ut. jag hoppade också över rean på stan. Det är bara jobbigt att trängas med en massa folk om man inte ska ha nåt speciellt.



Tack! Kul att du gillade min outfit:)

Önskar dig en bra dag!

2011-12-27 @ 12:36:22
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack, ja idag blir en softig dag och inga rutiner riktigt ännu men det känns skönt. Har varit hos en dietist för femåringens skull men annars lugnt idag.

2011-12-27 @ 13:33:27
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0