Efterdyningar


[Foto: Hemmakatten]

Just nu mumsar jag i mig resterna av en god saffranskaka som jag bakade tidigare i veckan till en glöggfika jag hade här hemma med en trevlig kompis. Kakan håller sig faktiskt fortfarande och är perfekt som sött tilltugg till en mugg Earl Grey. Bra med rester helt klart! God-Jul hälsningen på kakan fixade jag genom att skriva ut texten med ett vackert typsnitt på ett papper, klippa ut bokstäverna, hålla pappret över kakan och sedan ta florsocker i en tesil och pudra över. Fint om jag får säga det själv. Och det får jag. ;)

Det har varit några dagars intensiva aktiviteter då jag har låtit blogginläggen vila en smula. Bland annat sista gången på keramikkursen för den här terminen, samt planering och genomförande av julfest på jobbet som blev riktigt kul. Idag har jag träningsvärk efter allt buggande. :) Var och en skulle ha med sig en julklapp och eftersom jag gillar att slå in paket var det en nöje att välja pappar, snöre och skriva rim. Årets första julklapp har alltså överlämnats. Papper och snöre från Balders Hage som har mycket fint att välja på till paketinslagning.

Hoppas att du får en fin fredag och en skön helg!


[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!

Kommentarer
Postat av: Inger

Jättefin paketinslagning och text på kakan. Ha en skön helg i blåsten.

2011-12-09 @ 11:35:47
Postat av: Helena

Vad fint att pudra kakan med God Jul!:)

2011-12-10 @ 20:53:55
URL: http://baklust.blogg.se/
Postat av: Borgmästaren

Skickligt m bokstäverna! Försökte en gång - blev mycket suddiga konturer. Bra jobbat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0