Goda tider



[Foto: Hemmakatten]

Visar några fina bilder från en av helgens goda middagar där måltiden inleddes av salta havskräftor. Rostat bröd och majonnäs fulländade förrätten. Därefter blev det grillad entrecôte, med ugnsbakad färskpotatis, stekta kantareller, tzatziki och kungen av såser: bearnaisen. Behöver jag tala om att det smakade ljuvligt? Visst är det något speciellt med dessa sommarmiddagar som intas utomhus? Det smakar bättre, det ser aptitligare ut. Att ljuset och värmen kan påverka så. Bara att ta in och ta vara på så länge det går!

Jag är i alla fall laddad med energi nu. Hoppas att det håller i sig ett tag.



[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2011 Hemmakatten
Om du vill låna mina bilder, glöm inte att fråga först och länka till Hemmakatten!



Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Vad gott det ser ut med kräftor!! Hoppas du haft en bra start på veckan!

2011-08-09 @ 07:05:55
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag har fortfarande inte ätit några kräftor i år men snart är det dax för kräftskiva, längtar ;P

2011-08-09 @ 08:38:52
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Camilla

För det första skulle jag vilja niga, bocka och tacka något oerhört för dina alldeles för fina ordval. Du är sådär härligt genomsnäll, vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Jag gör så gott jag kan, en minut, en timme och en dag i taget. Fokus på vad som är det viktigaste, men det är så svårt. Hjärtat är krossat och då har det medföljt alldeles för mycket skit. Du fortsätter att bjuda på inspirerande och ljuvliga bilder. Jag är faktiskt lite extra ledsen för att jag inte fått chansen att avnjuta kräftor ännu. Det är visserligen bara den 9.e i dag men jag vill, snart. Väldigt snart. Skulle bokstavligen kunna leva på dessa små rackare.

2011-08-09 @ 20:59:23
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0