Teprovning IV

Teprovning igenDagens stilleben - tända ljus!
Pistagenötkaka - gott!
[Foto: Hemmakatten]

Ikväll blir det en kombination av dagens stilleben och teprovning.

Sista smaken Verveine Menthe från Kusmi Tea visade sig också vara den som jag gillade minst. Den friska smaken som jag hade förväntat mig nådde inte riktigt fram. Nej, jag dricker då hellre pepparmintste för en mer distinkt smak. Annars måste jag erkänna att det har varit kul att prova sig fram bland de olika smakerna. Vinnaren blir nog Anastasia, ett svart Earl Grey te med smaksättare av citron och blommor. Nästa gång blir det en burk av detta te!

Eftermiddagen har varit trevlig. Vi har åkt runt till Bo Concept (som har kampanj på soffor tom 17/10), Bolia och Store för att titta på soffor igen och få lite inspiration för övrigt. Kul som alltid att titta på design och formgivning. Men jag kan inte bestämma mig angående soffa. Beslutet får mogna några veckor (kanske månader) till. Därefter hann vi med både Maxi och Willys, och vi kom väl dit ungefär samtidigt som resten av Göteborgs fredagsivriga mathandlare. Det var packat med folk, både på parkeringarna och i butikerna. Jag gjorde ett fynd som hamnar på middagstallriken ikväll. Entrecôte i hel bit! Så nu blir det en fredagsklassiker; stekt entrecôte med klyftpotatis och kryddsmör med en fetaostsallad till. Inte världens smalaste mat men väldigt gott!

Hoppas ni alla har en skön fredagkväll & helg!

Mugg från Filippa KTe till dagens stilleben
Ljushållare från Lisbeth Dahl
[Foto: Hemmakatten]

På bilderna: Små ljushållare från Lisbeth Dahl. De två större ljusstakarna från Iittala och den mindre från Madam Stoltz. Mugg från Filippa K och duk Serholt.


© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Karin

hehe tack du:)

supermysig dukning där, fin mugg/ljus!

2010-10-16 @ 12:00:10
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0