Teprovning III

Servett från KlippanHemmakatten gillar te
Bouquet de Fleurs från Kusmi TeaGult porslin från Bruka Design
[Foto: Hemmakatten]

Så var turen kommen till smaken Bouquet de Fleurs från Kusmi Tea, som är ett svart Earl Grey-te med en bukett av blomsmaker. Perfekt te till hösten, lite strävare i smaken än de förra, och en bra kombination till ett sötare tilltugg. Trevligt med en anledning att få äta kanelbulle igår på Kanelbullens dag, och samtidigt prova mig fram genom teerna jag har köpt hem. Det finns väldigt många goda smaker att välja mellan hos Kusmi Tea. Engångspåsarna är verkligen ett bra sätt att testa olika sorter. Finns bland annat hos Götheborgs Te- och Kaffehandel samt Krypton Form.

Strålande sol idag och hyfsat varmt vilket förhoppningsvis kan motverka den överhängande trötthet jag känner. Får nog ta en kopp te till för att piggna till...Hoppas att ni har mer energi idag än jag, så hörs vi kanske senare ikväll!

Det solgula porslinet kommer från Bruka design, servett Klippan och bordstablett Bolagret.

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltså dessa tekoppar ser ju helt ljuvliga ut och även jag måste köpa nytt te. Du fick allt en kanelbulle i dag, verkar som att det bara är jag som inte fått. Var ute för sent och slut överallt när jag skulle ha, typiskt :) Se nu till att ha en bra start på veckan, för vi har ju laddat på med ny energi under helgen.

2010-10-05 @ 17:46:42
URL: http://xccc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0