Matigt mellanmål

Grillade grönsaker med getostcremeMatigt mellanmål
[Foto: Hemmakatten]

Här kommer ett tips på ett matigt mellanmål som jag själv tycker är väldigt gott.

Baguette med grillade grönsaker och getostcreme
(2 pers eller stor portion till en) 

Grilla en paprika i ugnen på ca 200 grader i 20 minuter. Ta ut och dra sedan av skalet på paprikan. Skär i mindre bitar. Paprikan kan man hoppa över i receptet, det viktiga är auberginen.

Skala och skiva en halv aubergine. Salta skivorna och låt dra på fat. Efter ca 20 min torka av saltet och vätskan som finns på ytan och grilla i grillpanna tills auberginen fått fina grillränder.

Dela en baguette. Baguetten kan också läggas kort i grillpannan för att få lite värme & ränder. Lägg på aubergineskivor och paprikabitarna. Salta, peppra och ta några droppar olivolja på. Klicka på getostcrèmen i önskad mängd. Dekorera ev med coctailtomater. Njut!

Getostcreme
100 g getost (eller 150 g fetaost om du gillar det bättre)
1 dl matlagningsyougurt
salt, svartpeppar
2 msk olivolja
2 msk fänkålsfrön, rostade i panna. Kan hoppas över.

Mixa allt i skål och klart!

Grillade aubergine
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltså du är så galet bra på det här med att kombinera ihop och ta dig tid för tillagning. Om det så bara är en mellanmål eller lunch. Måste bli bättre på, matlagning tar jag mig alltid tid till, men det andra målen blir oftast så tråkiga. Ha en skön söndag!

2010-10-03 @ 15:34:59
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Fantastiskt, jag älskar getost så det är något för mig!

2010-10-06 @ 18:16:38
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0