Handla kärlek?

Griffeltavla från Nedholm Sweden
[Foto: Hemmakatten]

Jag kanske är lite väl optimistisk inför mitt handlande på Willys i eftermiddag? Hittar nog inte den stora kärleken vid frysdisken. Det är bara i romantiska komedier det händer. Och det är väl där mitt problem ligger. Jag har sett alldeles för många filmer där det säger klick på de mest oväntade ställen. I en radiokanal (Sömnlös i Seattle) eller under vulkanutbrott (Joe och vulkanen), i hundparken (Must love dogs), i bokhandel (Notting Hill) eller över de sista paret handskar under julruschen (Om ödet får bestämma). Försvårar min förtjusning i romantiska komedier sökandet efter den verkliga kärleken?

Jag när fortfarande en förhoppning om att träffa Mr Right, Mr Big, Mr Darcy eller vad man nu kallar honom med stort H, och jag vill att det ska gnistra till ordentligt under första mötet. Du vet, känna med en gång att, wow här finns det personkemi. Har ni några bra tips därute på naturliga mötesplatser där jag kan träffa en trevlig man att tillbringa resten av mitt liv med?

Tills det händer, ser jag återigen på en av mina favoritserier, Lost in Jane Austen, där nutida Amanda Price hittar en magisk ingång till Austen-romanen Stolhet & Fördom och möter den oefterhärmeliga Mr Fitzwilliam Darcy. Det börjar med förolämpningar, fortsätter med flört och slutar i förälskelse. Allt under chevalerska, på ytan lagom återhållsamma former, men med en konstant glödande underton. Precis som jag gillar. På film i alla fall. Lost in Jane Austen är en otroligt härlig serie med kärlek, humor och dramatik. Skådespelarna gjuter nytt sprudlande liv i denna klassiska roman. En serie väl värd att investera i på dvd.

Lost in Austen - romantisk serie
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!



Din griffel tavla är jätte fin! Vart kan man köpa såna? Har letat och letat sedan jag såg en exakt likadan hos en väns vän. Vill haa =)



Tacksam för svar!



Mvh//Sandra

2011-08-24 @ 01:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0