Iittala Outlet

Iittala Outlet, Freeport KungsbackaAurora från Rörstrand
Filippa K för RörstrandPergola, Rörstrand
[Foto: Hemmakatten. Muggar från Rörstrand; Aurora, Filippa K:s mosaic samt serien Pergola.]

Jag såg en hel del fint igårIittala OutletFreeport i Kungsbacka och därför återkommer jag idag med några bilder därifrån. Ångrar att jag inte köpte hem muggar med Filippa K:s senaste mönster för Rörstrand. Som ett blått kalejdoskop. Får väl komplettera min muggsamling senare vid nästa besök. Iittala-butiken har som sagt inte bara produkter från det finska företaget utan också många klassiker från Rörstrand och Höganäs. Här finns goda fyndchanser!

Idag försöker jag undvika färgen rött, och istället visa fräscha grå, blå och rosa toner, som känns lätta och krispiga mitt i allt julpynt. Tycker särskilt om kombinationen rosa och grått. Vad snyggt och ombonadet det ser ut att lägga några grå filtstjärnor på duken som matchar de grå tallriksunderläggen. Känns som den perfekta nyårsdukningen!

Produkter från IittalaFina filtstjärnor
Grå tomtar för den som tröttnat på röttGrått, vitt, rosa och blått
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det finns i närheten av Stockholm också, ska föröska ta mig dit!

2010-12-06 @ 20:45:36
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Älskar Ittala! Städade hos dem (i Vingåker) i somras. Finns så sjukt mycket fint! :)

2010-12-07 @ 11:55:01
URL: http://madeleinefroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0