Söndagsshopping

Freeport i KungsbackaRörstrand-muggar till pangpris hos Iittala outlet
Höganäs-keramik hos Iittala OutletOutlet-butiker med fyndchanser
[Foto: Hemmakatten]

Efter att syskonbarnen åkte hem till sitt, tog vi andra en tur till Freeport i Kungsbacka, alla med var sitt mål i sikte. Nya vinterskor till brorsan, make-up till mor och inredningstitt för egen del. Och inte minst ett besök i Iittala-outlet butiken. Kan väl säga att alla var nöjda med turen och hittade det vi skulle. Och mer därtill! Vad härligt det är att slå ihjäl några timmar med (fönster)shopping och socialt umgänge. :)

Här kommer några ögonblicksbilder från eftermiddagen. Jag återkommer specifikt till några butiker som jag tycker har det där lilla extra. Hoppas att ni har en fin andra advent!

Affären Hemma

Sött porslin med prickarButiken Hemma
Textil från LinumButiken Hemma i Freeport, Kungsbacka
Söt ljusstakePlåtburkar
[Foto: Hemmakatten]

Iittala Outlet

Iittala OutletPorslinet Taika från Iittala
Mugg i Taika-mönster från IittalaKivi-lyktor
Marimekko-skål hos Iittala OutletJulstämning på Freeport
[Foto: Hemmakatten]

Glasbruket
Mjölkkanna och sockerskål från SagaformGlastomte från Kosta Boda
GlöggtillbehörMuggar från Sagaform
[Foto: Hemmakatten]

© COPYRIGHT 2010 Hemmakatten
Mina texter & bilder får ej kopieras eller användas utan mitt tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Sv: Ja verkligen. Dessa armband är en beställning och inte till mig även om det är lite lockande att lägga dem i min samling. :-)

2010-12-05 @ 22:36:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: jasmin

sv: ja visst är macbook air snygg!? inte alls dum liksom. :D

2010-12-06 @ 00:35:46
URL: http://jazii.blogg.se/
Postat av: Karin

älskar den amerkianska inredningsstilen!

2010-12-06 @ 04:50:15
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Ellen och Vendela

Sv: Det gick faktiskt rätt fort;)

Hur mår du idag då?

2010-12-06 @ 08:47:20
URL: http://prettygeeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0