The Proposal

The Proposal - med Sandra Bullock & Ryan Reynolds
[Foto: IMDb]

Jag hade höga förväntningar inför att se den amerikanska komedin The Proposal från i år med Sandra Bullock och Ryan Reynolds. De infriades inte helt och hållet. Bitvis glimmar det verkligen till och jag skrattar högt åt en del dråpliga scener, men den där innerliga varma "feel good"-känslan infinner sig inte riktigt. Ingen brist på bra skådespeleri dock. Bullock är bättre än på länge, och Reynolds sitt charmiga komedi-jag. Han har verkligen blivit sinnebilden för den schyssta killen med gott hjärta och en stor portion humor. Scenerna där Bullock och Reynolds agerar tillsammans är klart bäst. Det gnistrar och sprakar ibland, och eftersom de stunderna är så pass bra hade jag önskat att det fanns fler av dem i filmen. Kemin fungerar och det är den jag vill se.

Nåväl, en komedi med kärleksinslag, helt ok att titta på. Bullock spelar Margaret Tate, tuff framgångsrik redaktör på välkänt bokförlag. Reynolds rollfigur Andrew är hennes hårt ansatte assistent. När det sedan visar sig att Andrew har en avgörande roll i Margarets framtid på företaget och i landet, hon hotas nämligen av utvisning, blir rollerna något omvända. Margaret får plötsligt anstränga sig för hans skull. Det jag gillar bäst i hela filmen kommer i slutscenen. Det där sköra ögonblicket innan man vågar ta språnget. Språnget att inleda en ny relation och släppa in någon ny i sitt liv. En rädsla men också nyfikenhet på vad som komma skall. Bullock gör detta riktigt bra. Och därför tycker jag om filmen.

Ryan Reynolds & Sandra Bullock har bra kemi i The Proposal
[Foto: IMDb]

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0