Darin på tv

Darin Zanyar medverkar i Melodifestivalen 2010
[Foto: finest.se]

Som den stora beundrare jag är av artisten Darin Zanyar, kommer jag att sitta klistrad framför tv:n ikväll. Darin medverkar i Vinterkrysset på TV4 med start kl 20.00. Jag hoppas naturligtvis att han sjunger sin senaste hit Viva la Vida. Han gör den bättre än originalet med Coldplay. Eller varför inte låten All I want for Christmas is You? Den framförde Darin live förra året på Jul-Lotta på Liseberg. En låt som verkligen passar Darins röst perfekt! Årets nästa julsingel? Ni vet var ni läste det först.

Det som är roligt med Darin är att han upptäcktes i Idol 2004 och totalt slutade tvåa. Tänk vad som har hänt sedan dess. Att hamna på andra plats verkar ju vara modellen i Idol-tävlingen. Det är tvåorna som blir de mest framgångsrika artisterna. Enda undantaget är väl Agnes då vars karriär har satt rasande fart med internationella hiten Release me.

Storheten med Darin är hans röst. Den är mjuk och kraftfull på samma gång. Tonsäker som få, melodiös och musikaliteten lyser igenom i varje ton. Dessutom kan Darin något som är få förunnat. Trots sin ringa ålder är han redan en duktig låtskrivare. Och han kan röra sig på scen, dansa, och därmed ytterligare understryka sitt artisteri. Han är en komplett artist som kommer att hålla i många år. Darin var min favorit redan i Idol 2004 och han kommer att fortsätta vara min favorit så länge han jobbar kvar i musikbranschen. Det är verkligen glädjande att se utvecklingen gå framåt och talangen förädlas.

Inte blir det sämre av att Darin ska ställa upp i Melodifestivalen nästa år. Hoppas nu det är med en kanonlåt som många kommer att rösta på. Jag vet i alla fall att min telefonräkning kommer att bli hög. Inte fel att deltävlingen går i Göteborg! Det bådar gott. Göteborgare brukar ha god smak. Jag tror och hoppas på ett toppresultat. Heja Darin! :)

Darin Zanyar medverkar ikväll i Vinterkrysset på TV4 Darins senaste hit är Viva la Vida
[Foto: finest.se]                                                     [Foto: darin.nu]

© COPYRIGHT 2009 Hemmakatten


Kommentarer
Postat av: Anonym

Instämmer !!

2009-12-29 @ 16:09:44
Postat av: Majacom

Du har helt rätt. Han är en av landens bästa artister och jag kommer också rösta på honom, inte bara en gång utan flera gånger i melodifestivalen. Det är alltid så roligt se honom uppträda, han är så proffs men samtidigt pojkaktig.

2009-12-29 @ 17:24:06
Postat av: Josefin

Jag tror och känner i hjärtat att hans låt är grym! Men tror ändå att det blir svårt tyvärr!Men jag hoppas att svenska folket ser hur begåvad han är!

2009-12-30 @ 23:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0