En stund på jorden

Tänker alltid på en viss person när jag hör den här låten...
Det var vår stund på jorden då.
Den sommaren var vår.
Vi var där.
Hur underbart var det.
Vi var nära.
Vi var kära.
Tillsammans.
Jag vill hålla dig i handen.
Vill ta de första stegen.
Med dig.
Igen.
En stund. På jorden.
Hur underbart vore inte det.
 
 
En stund på jorden

Jag såg hur vi var stjärnor
Som landat i havet
När vi tog första stegen
ifrån oceanen
Det slog mig den gången
När vi vadade fram genom vattnet

 

Jag la mig på marken
och tackade himlen
att vi fick stiga på land
att vi fick känna på sanden
nu kan vi säga
att vi har varit på jorden

 

ja, jag var där
hur underbart var det
hur underbart var inte det
jag var nära, jag var nära,
jag var nära, jag var där

 

en stund på jorden,
en stund på jorden
jag var nära, jag var nära,
jag var nära, jag var där
en stund på jorden, en stund på jorden

jag vann över bergen
jag delade på havet
jag var den starkaste av oss
men den svagaste ändå

 

jag fick hålla dig i handen
när du fick lämna dina drömmar
och försonas sen med tiden
jag fick se dig tacka livet
trots allt

 

nu kan vi säga
att vi har varit på jorden

 

säga, jag var där...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0