Fredagsfavoriter

Mat & Dryck: Detta pastarecept från Lantliv vill jag tipsa om då det verkar så himla gott rent ut sagt. Ett väldoftande paket fyllt med god pasta, musslor, torsk, vitt vin, rotfrukter och mycket annat smaskigt. Recept finns här.
 
Inredning: Vill slå ett slag för Ernst Kirschsteiger och hans design och formgivning. Det finns många sköna produkter bland hans produktion. Gillar att inredning går ihop med mat och livsstil. Det skapar en harmonisk helhet som jag gärna skulle vilja ha mer av själv här hemma.
 
Film & TV: Då var det dags att flagga för en kriminalserie igen. Den välkända svenskdanska Bron återkommer med en tredje säsong med start nu på söndag. Vi får följa kriminalpolisen Saga Norén, men den här gången är hennes tidigare vapendragare utbytt mot en ny dansk kollega. Lite synd tycker jag då samspelet mellan Sofia Helin och Kim Bodnias varit något av den stora behållningen. Ny gåta blir det så klart också med mordet på en kvinnlig genusdebattör som startskott. Rollfiguren Saga sägs vara sig lik, med sin bokstavstolkande syn och förhållningssätt till tillvaron, tillika snabbtänkt och smart. Jag ser fram emot att bänka mig under tio söndagskvällar framöver. Sänds i SVT kl. 21.00.
 
Mat & Dryck: Slänger in ytterligare ett tips, både vad gäller en härlig matblogg och ett gott dessertrecept på en vacker plommon- och mandelpaj i annorlunda stuk. Spana in brittiska Wallflowergirl och njut av de fina bilderna och recepten.
 
Musik: Jess Glynne måste jag erkänna är en ny bekantskap för mig men när jag hörde den här låten på radio för några dagar sedan slog den direkt an en sträng inom mig. Jess har en stark och mäktig röst som går igenom bruset. Don´t be so hard on yourself har ett fint budskap och är mycket melodiös så refrängen sätter sig direkt. En ny favorit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0